Dzieci młodsze
6:30 – 8:10
Schodzenie się dzieci. Tworzenie warunków umożliwiających wspieranie rozwoju dzieci poprzez samodzielną zabawę w kącikach zainteresowań( zabawy manipulacyjne,badawcze, konstrukcyjne,tematyczne,ruchowe i inne). Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach rozwijające funkcje poznawcze.Prace porządkowe po zabawie.
8:10 – 8:20
Zabawa ruchowa organizowana przez nauczyciela.
8:20 – 8:30
Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe i higieniczne.
8:30 – 9:00
Śniadanie, mycie zębów
9:00 – 9:30
Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację zajęć kierowanych sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju zgodnie z realizowanym programem wychowania przedszkolnego.Zajęcia z języka angielskiego, rytmiki, gimnastyki zapobiegającej wady postawy.Prace porządkowe w sali.
9:30 – 10:10
Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu,konstruowania,majsterkowania,planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy.
10:10 – 10:30
Czynności samoobsługowe w szatni -ubieranie się.
10:30 – 11:30
Doskonalenie motoryki zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu poprzez pobyt na powietrzu( ogród, park, spacery,wycieczki) – gry i zabawy naturalne, obserwacje przyrodnicze, swobodne działania dzieci.W razie niekorzystnej aury gry i zabawy ruchowe w sali.Prace porządkowe w ogrodzie lub sali.
11:30 – 11:50
Czynności samoobsługowe w szatni- rozbieranie się.
11:50 – 12:00
Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe i higieniczne.
12:00 – 12:40
Obiad
12:40 -13:00
Przygotowanie do odpoczynku – czynności samoobsługowe, rozbieranie się.
13:00 – 14:15
Odpoczynek dzieci -leżakowanie, relaksacja przy muzyce i bajkach.
14:15 -14:25
Czynności samoobsługowe po leżakowaniu – ubieranie się.
14:25 – 14:35
Przygotowanie do podwieczorku – czynności samoobsługowe i higieniczne.
14:30 – 15:00
Podwieczorek
15:00 -15:10
Zabawa ruchowa organizowana przez nauczyciela.
15:10 – 17:30
Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę w sali lub ogrodzie, wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach, zajęcia dodatkowe. Rozchodzenie się dzieci.
Dzieci starsze
6:30 – 8:10
Tworzenie warunków umożliwiających wspieranie rozwoju dzieci poprzez samodzielną zabawę w kącikach zainteresowań (zabawy manipulacyjne, badawcze, konstrukcyjne, tematyczne, ruchowe i inne). ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach rozwijające funkcje poznawcze. Prace porządkowe po zabawie.
8:10 – 8:20
Zestaw ćwiczeń porannych
8:20 – 8:30
Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe i higieniczne.
8:30 – 09:00
Śniadanie, pełnienie dyżurów przy stołach.
09:00 – 10:20
Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację zajęć kierowanych, sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym,. społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju zgodnie z wyznaczonym programem wychowania przedszkolnego, zajęcia z j. angielskiego, rytmiki, religii, gimnastyki zapobiegającej wadom postawy. Prace porządkowe w sali.
10:20 – 10:30
Czynności samoobsługowe w szatni – ubieranie się.
10:30 – 11:40
Doskonalenie motoryki zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu poprzez pobyt na powietrzu ( ogród, park, spacery, wycieczki ) – gry i zabawy naturalne, obserwacje przyrodnicze, swobodne działania dzieci. W razie niekorzystnej aury gry i zabawy ruchowe w sali.Prace porządkowe w ogrodzie lub sali.
11:40 – 11:50
Czynności samoobsługowe w szatni- rozbieranie się.
11:50 – 12:00
Przygotowanie do obiadu- czynności samoobsługowe i higieniczne
12:00 – 12:40
Obiad, pełnienie dyżurów, mycie zębów
12:40 – 13:10
Odpoczynek dzieci, zabawy o charakterze odprężającym, relaksacja przy muzyce, słuchanie bajek.
13:10 -14:10
Zajęcia kierowane i niekierowane przez nauczyciela lub podejmowane z inicjatywy dziecka, zabawy ruchowe w sali lub ogrodzie, obserwacje przyrodnicze.Wspomaganie rozwoju dziecka- praca indywidualna lub w małych zespołach, praca z dzieckiem zdolnym i z deficytami rozwojowymi, zajęcia – taniec towarzyski, religia. Prace porządkowe.
14:10 – 14:20
Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela.
14:20 – 14:30
Przygotowanie do podwieczorku – czynności samoobsługowe, higieniczne.
14:30 – 15:00
Podwieczorek
15:00 – 17:30
Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój poprzez zabawę w sali lub ogrodzie. Wspomaganie rozwoju dziecka praca indywidualna lub w małych zespołach.